tisdag 13 juni 2017

Slayer gör så att det regnar blod

Vad finns det att säga om Slayer och Reign in Blood som inte redan sagts? Det finns egentligen bara en vinkel kvar om man vill skriva om thrashens mest inflytelserika skiva: den personliga. 

Vi är många som dyrkar den den thrash-gudom. Detta mirakel till skiva.

Själv upptäckte jag den sent. Jag är inte uppfostrad med kvalitets-metal i modersmjölken, dessutom spenderades min ungdom i en värld där en skiva tog en dag att ladda ner och spotify inte ens skulle kunna tänkas fram i den vildaste av drömmar. Men när Reign in blood knockade mig knockade den mig hårt.

Jag tror att det är det som de griper de flesta som lyssnar på skivan. Att när Angel of death, kickar igång är det att fly eller slåss för livet som gäller. Dessutom känns den fortfarande märkligt hård. Det spelar ingen roll hur mycket black, death eller modern thrash som passerar systemet – Reign in blood är och förblir definitionen på hård musik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar